Axfood suser af sted med Omnia
Et nyt intranet baseret på Microsoft 365 og Omnia har givet 13.000 medarbejdere hos Axfood Group adgang til en betydeligt forbedret samarbejds- og kommunikationsplatform. Det moderniserede intranet har en forbedret tilgængelighed og findbarhed, såvel som målretning og sociale funktioner, hvilket booster relevansen, brugeroplevelsen og engagementet.
“Med vores nye intranet har vi skabt en moderne digital arbejdsplads med en stor og mobil tilgængelighed, der inkluderer alle medarbejderne i vores koncern, lige fra kontormedarbejdere til frontlinearbejdere. Det sætter skub i vores interne dialog og danner et omfattende grundlag for effektivt samarbejde og en klar kommunikation”, siger Katarine Wirtén Lindau, Internal Communications Manager hos Axfood Group.
Lokal, social og koncern-kommunikation samlet på et sted
Axfood er en af de førende spillere inden for fødevaredetailhandel i Sverige og består af en familie af forskellige koncepter, der arbejder sammen. Hver uge når de ud til 4,5 millioner kunder, og der holdes kundemøder fordelt på mere end 300 koncernejede butikker, e-handelsbutikker og over 700 samarbejdende detailhandelbutikker. Axfood har samlet set over 13.000 medarbejdere og en nettoomsætning på lidt over SEK 80 milliarder.
Da Axfood besluttede at opgradere deres intranet, ønskede de en platform der gnidningsløst kunne integreres med Microsoft 365, og som kunne hoste både det fælles koncernintranet og datterselskabernes separate intranet. På deres liste med krav var der også advanderede funktioner til målretning, samarbejde, personalisering og social interaktion, og det er alt sammen funktioner, som Omnia er fuldt udstyret med.
Den nye Omnia-baserede platform indeholder intranet for Axfoods datterselskaber Tempo, Hemköp, Willys, Dagab og Snabbgross. Løsningen er gnidningsløst integreret med Microsoft 365 og inkluderer provisioneringsskabeloner, der bruges til organisere internt samarbejde.
Lokale, kædespecifikke eller koncernrelaterede nyheder og events vises på koncernens og datterselskabernes forsider. Medarbejderne kan også deltage i posts og tweets om Axfood på de sociale medier såvel som pressemeddelelser og salgsrapporter der er på koncernens og datterselskabernes sider.
Fremragende mobiloplevelse forbinder alle
“Løsningen understøtter også distribueringen af kritisk information, som f.eks. produktunderretninger og operationel information til brugernes notifikationspaneler. Derudover er Axfoods intranet tilpasset til at give en fremragende mobiloplevelse og er tilgængeligt for alle medarbejdere i koncernen via enhver internetopkoblet enhed. Nu er intranettet alle steder, selv på farten”, siger Project Manager Sara Jönsson-Sandgren fra Omnia og fortsætter:
“Udover at det har været en fornøjelse at arbejde med Axfoods talentfulde og dedikerede medarbejdere, så har projektet givet os et værdifuldt indblik i internationale organisationer og detailhandlen. Det har også været spændende at arbejde med et globalt intranet, der inkluderer mange brands og designkrav.”