Omnia hjælper STARCO med at skabe en brugervenlig digital arbejdsplads i Office 365
Sarah Lundberg forklarer, hvorfor STARCO valgte Omnia som platform for deres digitale arbejdsplads.
STARCO som organisation
STARCO er en organisation, som arbejder med B2B markedet i hjul- og dækindustrien. STARCO er en distribueret organisation som strækker sig på tværs af landegrænser med medarbejdere i både Europa og Kina. Organisationen blev etableret i 1961 og er i dag førende på markedet, med deres passion for smarte hjul- og dækløsninger. STARCO er specialiseret i lav og høj volumen, standard og skræddersyet komplette hjulløsninger til alt fra små trillebøre til store landbrugs- og industrimaskiner. STARCO'S kundesegment er primært udstyrsproducenter og nationale distributører.
Som organisation strækker STARCO sig, både kundemæssigt men også medarbejdermæssigt på tværs af landegrænser. STARCO bestræber sig på at være original udstyrsproducent og national distributør, hos deres kundesegment og arbejder vedvarende på et stærkt partnerskab med deres kunder. Det er generelt en vigtig faktor for STARCO at have en tæt relation til deres kunder, for at kunne forstå deres behov, samt at kunne formå at skabe merværdi udover dækket eller hjulet i sig selv.
Hvorfor endte STARCO med at vælge Omnia
For STARCO var baggrunden for valget af intranet først og fremmest, at intranetløsningen skulle være standardiseret, let tilgængelig og simpel. STARCO valgte Omnia af flere årsager. Det var først og fremmest at Precio Fishbone og Omnia virkede som en meget troværdig leverandør, med en klar vision og roadmap, og som endvidere har været på markedet noget tid. Desuden var Omnia Intranet den løsning som virkede til at integrere Office 365 bedst, især Microsoft Teams. Prisen og produktet gik også op i en højere enhed og var endnu en faktor der udgjorde valget af Omnia.
Samarbejdet med Precio Fishbone
Med teknisk support fra Precio Fishbone gik hele processen hurtigt, lige fra beslutningsprocessen til lanceringen. Da STARCO skulle i gang med projektet, blev beslutningen taget i oktober og sat i gang i november. Lanceringen af det nye intranet fandt sted i januar og STARCO synes lanceringen gik godt uden nogen tekniske problemer. For STARCO'S vedkommende blev der valgt en leverancemodel, hvor Precio Fishbone hjalp med den tekniske del og STARCO varetog det meste content og struktur internt.
”SharePoint har nogle virkelige fantastiske funktioner”
Da STARCO skulle hjælpe deres medarbejdere med at komme i gang med at benytte intranettet, var fokus på implementering af Office 365, via træning og support, samt drevet af egen interesse. Et andet produkt som STARCO har fået mulighed for at kunne implentere for sine medarbejdere er ”ODM”, Omnia Document Management, systemet er en hjælp til at kontrollere og distribuere korrekte dokumenskabeloner og filer på tværs af organisationen. Et produkt som STARCO ser frem til at benytte sig af i fremtiden. STARCO selv beskriver, at det vil give et bedre arbejdsflow, samt vil det styrke godkendelsesprocesser og kvalitetshåndtering i deres forretning.
Et succesfuldt samarbejde
I forlængelse af samarbejdet har Precio Fishbone interviewet Sarah Lundberg, som er kommunikationschef hos STARCO.Se hele interviewet, hvor Sarah fortæller om hele samarbejdet, ved at klikke på videoen.